Blog Nur Balqis Qahira

✔Lifestyle ✔Part Time Dari Rumah ✔Work at Home Mom ✔Home Office

Khamis, 20 Mac 2014

Petua Mengatasi Minyak Terpercik Ketika Memasak

Teks : Nur Balqis Qahira
Foto : Mak Cik Google

Siapa pernah buat macam gambar kat bawah ni?Aisehh..tersengih tu,mesti korang pernah buat.Betul tak?Mesti pernah kan?Saya pun pernah buat macam ni sebelum mengamalkan satu petua mudah dan senang untuk mengelakkan minyak terpercik semasa menggoreng ikan atau ayam(pecah rahsia).



Tutup muka dengan penutup periuk atau penutup kuali sambil membalikkan ikan,kalau kat dapur sorang-sorang takpe,kalau mak mertua atau tetamu tengok,sungguh tak sopan.Haha

Ada jugak yang berdiri jauh-jauh sambil muka berpaling ke belakang untuk mengelakkan minyak terpercik ke arah bahagian muka dan mata.

Mesti korang pernah buat kan?

Saya nak kongsikan satu petua yang sangat mudah untuk mengelakkan minyak terpercik ketika menggoreng ikan atau ayam.Mudah aje.


Potong limau kasturi seperti gambar di atas kemudian perah ke dalam minyak yang telah dituang ke dalam kuali.
Kemudian,goreng ayam atau ikan seperti biasa.

Lepas ni,korang tak perlu tutup muka dengan penutup periuk yer..Hehe

Selamat Mencuba.


Tercari-cari CARA PUTIHKAN GIGI,klik SINI

Bagi yang mengalami masalah seperti sukar tidur/insomnia,migrain(sakit kepala yang teruk),sakit-sakit badan,sakit kaki,kebas & kejang kaki,masalah saraf,gout,orang yang kuat berdiri/berjalan/berkawad,memandu kenderaan pada jarak yang jauh dan sangat bagus untuk wanita baru lepas bersalin/dalam pantang,amalkan penggunaan STOKIN AJAIB.Untuk maklumat lanjut,KLIK SINI








2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...