Khidmat pelanggan sangat penting dalam perniagaan tak kira perniagaan online atau offline.
Saya suka membeli barang secara online kerana ia sangat menjimatkan masa dan kos.
Saya mahu berkongsi pengalaman saya membeli pakaian secara online baru-baru ini.Sedang saya scroll down facebook,tiba-tiba saya tertarik dengan baju melayu dan jubah berwarna hijau(set couple).Dalam gambar,kualiti cantik.Saya pun "PM" seller tersebut.Kononnya,nak pakai untuk hari raya nanti,Seller tersebut hanya menjawab sepatah sahaja soalan saya seolah-olah tidak berminat untuk menjual.
Saya terus meminta maklumat untuk saya membuat bayaran.Selepas tempahan sampai,alangkah hampanya hati saya apabila baju melayu dan jubah yang saya tempah tersebut kotor dan koyak.
Sudahlah mendapat layanan yang tak seberapa melalui facebook,dapat pula barangan yang rosak.Jika ini berlaku kepada anda,apakah yang anda lakukan?
Ya.Pulangkan barangan tersebut dan mohon peniaga tersebut "refund" wang bayaran tanpa memaki hamun peniaga.
Saya setuju dengan kata-kata ini "pelanggan adalah raja."
Mereka perlu dilayan dengan baik jika datang ke kedai.
Peniaga perlu menyantuni pelanggan kerana pelanggan suka berurusan dengan peniaga yang tidak sombong dan suka terseyum.
Sekiranya anda sebagai pelanggan dan beria-ria mahu mendapatkan barangan tersebut,peniaga pula menjawab sepatah dua sahaja dan bermuka ketat,sudah tentu anda kurang yakin untuk berurusan dengan peniaga dan akan beralih ke kedai orang lain,bukan?
Senyuman sangat penting dalam berurusan dengan pelanggan.
Ia adalah strategi memenangi hati pelanggan tanpa modal.
Berniaga online memerlukan seni dan juga perlu memberikan icon senyum melalui "PM" di facebook,whatsapp,telegram atau lain-lain.
Sebab utama penting khidmat pelanggan ialah supaya kita memenangi hati pelanggan dan pelanggan berasa senang berurusan dengan kita seterusnya "close deal'' dengan mereka.
Pelanggan yang yakin dan berpuas hati dengan servis yang kita berikan tidak akan teragak-agak untuk membeli daripada kita dan berpotensi untuk menjadi pelanggan tetap.
Rahsia Khidmat Pelanggan,Usahawan Online adalah bahan bacaan yang sesuai untuk semua pemilik bisnes online.
Rahsia Khidmat Pelanggan, Usahawan Online
Bab 1: Urusniaga Online
Bab 2: Mengembirakan Pelanggan
Bab 3: Membina Keyakinan pelanggan
Bab 4: Menawan Hati Pelanggan
Bab 5: Menghargai Pelanggan
Bab 6: Kuasa Khidmat Pelanggan
Bab 7: Khidmat Pelanggan Profesional
Bab 8: Kuasa Suara Dan Gerak Hati
Bab 9: Tingatkan Bilangan Pelanggan Setia
Bab 10: Tingkatkan Keuntungan Dengan Kuasa Pelanggan Gembira
Rai pelanggan dengan bahasa sopan
Dapatkan segera sebelum harga dinaikkan menjadi RM50.
Untuk mendapatkan ebook ini,KLIK SINI.
atau SMS/Whatsapp/Telegram "Rahsia Khidmat Pelanggan" ke 010-7790237
________________________________________________________________________
Kesimpulannya,khidmat pelanggan sangat penting dalam perniagaan tak kira perniagaan online atau offline.
Berniaga di Facebook/bisnes online, memerlukan seni.
Cara menjawab pm/sms/whatsapp prospek memerlukan skrip.
Skrip Pemasaran Ajaib mampu membantu meningkatkan jualan anda.
Info lanjut –> http://bit.ly/1EQ6p4N (klik)
Info lanjut –> http://bit.ly/1EQ6p4N (klik)
600 Unit Naskah Ebook ini bakal diedarkan
kepada semua Usahawan yang terawal dan TERPANTAS..
Jika tuan/puan berminat nak baca,
Sila layari : http://bit.ly/1EQ6p4N
Nur Balqis Qahira
nurbalqisqahira.blogspot.com
Emel;nurbalqisqahira@gmail.com
SMS/Whatsapp/Telegram : 010-7790237
Tiada ulasan:
Catat Ulasan