Blog Nur Balqis Qahira

✔Lifestyle ✔Part Time Dari Rumah ✔Work at Home Mom ✔Home Office

Khamis, 8 Oktober 2015

Cara Mengelakkan Data Internet Cepat Habis

Teks:Nur Balqis Qahira

Saya nak kongsikan cara untuk mengelakkan data internet cepat habis.

Sebenarnya,saya lebih suka update blog menggunakan laptop berbanding menggunakan smartphone tetapi apabila streamyx bermasalah,so kena update melalui smartphone. Bila internet problem,memang tak best.


Banyak benda tergendala.Banyak kerja nak settle tapi bila mengenangkan internet takde kat rumah,cancel.Terpaksa tunggu technician datang untuk servis streamyx.
Buka data internet kat handphone la jawabnya.


Nasib baik saya guna simkad Toneexcel,saya topup RM30 sekaligus dapat FREE data internet 1GB.

Tak perlu risau nak keluarkan duit untuk topup sebab bila komisen setiap 21 hari bulan melebihi nilai topup,topup Dan data internet jadi FREE.Dapat DUIT poket lagi tu.Nak tahu lebih lanjut,godek-godek je kat blog saya atau boleh hubungi saya.

Ok,ini cara untuk menjimatkan data internet

Ada 4 Apps utama yang perlu diubah setting nya:-

Facebook  setting:
1- buka Facebook
2- pilih app settings
3- pilih video auto-play
4- pilih off/wifi only

Telegram setting:
1- buka telegram klik bhgn atas sebelah kiri
2- pilih “setting”
3- pilih “when using mobile data”
4- hilangkn semua tanda “tick” dlm kotak

Whatsapp setting:
1- buka apps whatsapp
2- pilih "settings"
3- pilih “chat settings”
4- pilih “media auto-download”
5- pilih “when using mobile data”
6- hilangkn smua tanda “tick” dalam kotak

Play store settings:
1- buka play store
2- pilih “setting”
3- pilih “auto-update apps”
4- pilih “auto-update apps over wifi only”

Samsung Apps setting:
1- buka samsung apps
2- pilih setting
3- pilih “auto-update apps
4- pilih “auto-update apps over wifi only..

Diharap selepas ini, kita akan dapat menjadi pengguna yang lebih bijak.

Topup dapat DUIT.
Topup FREE
Topup dapat data internet FREE
Dan banyak lagi.

Nak menjana pendapatan setiap 21 hari bulan dan topup FREE menggunakan HANDPHONE Anda?
Sila WhatsApp/Telegram saya dengan keyword "Gaji Setiap 21 hb" Ke 010-7790237

Saya akan kongsikan rahsianya dengan Anda.
(Nur Balqis Qahira)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...