Blog Nur Balqis Qahira

✔Lifestyle ✔Part Time Dari Rumah ✔Work at Home Mom ✔Home Office

Jumaat, 13 September 2013

Apa Itu SOHO?


SoHo atau Small office/Home office dikatakan tempat bekerja/menjalankan perniagaan dari rumah. Perniagaan secara online yang beroperasi hanya dari rumah sahaja adalah salah satu contoh SOHO.

Selain itu,penulis bebas,penterjemah dan pereka bentuk web yang dijalankan hanya dari rumah juga dikategorikan sebagai pemilik SOHO.
Saya  menjalankan perniagaan dari rumah dan yang paling menarik adalah, kos pengendalian yang amat-amat rendah dan pencapaian pelanggan yang amat tinggi. 
Dato Dr Azman Chin pernah berkata tentang sebuah concept yang mengatakan tidak lama lagi (beberapa tahun lagi), hanya 2 jenis perniagaan sahaja yang akan berjaya:
Perniagaan SoHo: kerana kos overhead dan pengendalian yang amat rendah dan kebolehan mencapai pelanggan yang lebih besar dengan teknologi sedia ada seperti Internet & handphone.
atau…
Perniagaan besar-besaran: kerana boleh leverage pada jenama, kewangan dan tenaga pekerja yang ramai.
Perniagaan sederhana besar akan mengalami kesukaran oleh kerana perlu menanggung kos overhead yang tinggi dan sukar leverage pada jenama & kewangan.
 SoHo is the way to go especially a woman!
SOHO adalah pilihan saya yang tepat sebagai seorang surirumah sepenuh masa yang bekerja dari rumah.Surirumah sekarang sangat bertuah kerana adanya IT yang sangat membantu surirumah menjana pendapatan yang lumayan.Anak-anak pun berada di bawah jagaan kita.Yang penting pandai menguruskan masa ,tidak cepat berputus asa dan  mempunyai semangat serta disiplin diri yang tinggi. i love My SOHO!

Terdapat tiga kategori wanita yang bekerja dari rumah:

1. Wanita yang sudah bekerjaya, tetapi sayang melepaskan kerja sedia ada. Pada masa yang sama masih menjalankan bisnes online secara sambilan. Namun pendapatan secara online ini bukanlah calang-calang.

2. Wanita yang bekerjaya yang berpendidikan tinggi, berhenti kerja dan salah satu sebabnya adalah faktor yang disebut dalam artikel di atas.

3. Wanita yang sedia ada suri rumah, tidak ada pengalaman kerja pun. Jadi baru mahu bermula sebagai usahawan dari rumah, bermula secara online dan sepenuh masa.

Bagi yang berminat untuk bekerja dari rumah ,sila dapatkan Pakej yang dinyatakan di bawah.

Ini dua pakej untuk wamh, sahm, soho yang baru mahu bermula.
Pakej wahm soho- Bisnes Butik Online Offline,
Ebook Panduan Mula Bisnes Butik: Ada perkongsian pengalaman dari wanita bekerjaya yang menjalankan bisnes abaya.

Ebook Belajar Asas Blog-adalah permulaan trek untuk memperkenalkan diri kepada pelanggan dan pembaca online. Ini ebook wajib bagi yang menghadiri kelas asas blog, penulisan dan fan page.

Ebook Super wahm super mom- adalah cabaran realistik surirumah dari pelbagai latar belakang pendidikan yang bukan calang-calang. Baca cabaran dan kisah mereka sebelum kalian bermula.




RM125 sahaja
Sila klik butang tempahan di bawah untuk PENGHANTARAN SEGERA:



Di bawah pula Pakej Wahm Soho: Bisnes makanan RM105 sahaja, masih harga promosi
Ebook 101 Idea Bisnes Makanan: Selain idea bisnes, juga kita menemuramah surirumah dan usahawan yang sudah terlibat dalam bidang ini. Baca kisah mereka yang sungguh memberi inspirasi.

Bayar RM105 sahaja 
Sila klik butang tempahan di bawah untuk PENGHANTARAN SEGERA!




RM50 sahaja

Bagi yang masih tercari-cari dan buntu memikirkan idea untuk menjana pendapatan dari rumah,boleh dapatkan ebook 101 Idea Home-Based Bisnes.

Antara yang terkandung dalam ebook ini ialah 101 idea bisnes dari rumah,strategi pemasaran secara offline dan online,khidmat pelanggan online,strategi pemasaran gaya Rasulullah,rahsia bisnes Siti Khadijah dan pengalaman usahawan berjaya.

Untuk  PENGHANTARAN SEGERA sila klik butang tempahan di bawah:

Kami juga menawarkan kelas berikut 100% secara online untuk membantu suri rumah dan suri bekerjaya menjana pendapatan dari rumah.Sila pilih mana-mana kelas berikut.

1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog dan fan page
3. Kelas belajar iklan di mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif
5. Pendaftaran rakan niaga/pengurus online.
6. Pendaftaran kelas akaun bisnes kecil wahm/soho
**Bagi yuran RM300 untuk kelas 5 dan 6 akan diberi PERCUMA kelas urus akaun untuk bisnes kecil.

Untuk melihat pakej yuran,sila lihat di :http://nurbalqisqahira.blogspot.com/p/kursus-online.html
 Penerangan kelas:
1. Kelas online asas bina blog penulisan - belajar menulis cara santai tapi masih mengekalkan bahasa melayu formal. Salah satu cara menarik minat pembaca suka baca dan bertandang. Bina tapak awal memperkenalkan diri pada pembaca/bakal pelanggan. Teknik tulisan yang mempengaruhi pembaca datang dan datang lagi. Bergabung dengan lebih ramai blogger di akademi kami, kini sudah menghampiri 400 blog untuk membantu aliran trafik ke blog. Belajar mengetahui teknik yang betul, apa yang kita suka tulis dan cara konsisten untuk terus aktif menulis di blog. Bagi yang sudah ada blog, tapi masih tiada idea menulis juga dialu-alukan untuk sertai kelas ini.

2. Kelas online asas blog fanpage mula bisnes - bagi yang mahu mulakan bisnes online tapi tidak tahu cara. Mahu mula berbisnes tapi masih tiada produk. Belajar urusniaga mudah dengan mnggunakan medium percuma blog, fnpage, fb. Belajar menjana pendapatan awal bermula  RM10, tingkatkan lagi RM20, RM50, RM100 dan seterusnya (tertakluk kepada kerajinan dan konsisten masing-masing). Kelas yang sangat sesuai untuk suri bekerjaya yang sangat sibuk, suri rumah sepenuh masa dan bagi mereka yang mahu buat secara sambilan atau sepenuh masa. Belajar membuat blog kedai online, belajar menulis konsisten, buat borang tempahan, jenis-jenis entri blog, buat fan page, belajar buat pautan antara blog untuk aliran trafik.

3. Kelas beriklan di mudah.my - mudah.my merupakan medium promosi online secara percuma. Belajar teknik beriklan dengan betul di situ.

4. Kelas penulisan kreatif - bagi yang bercita-cita menulis cerpen. Belajar menulis cerpen dahulu sebelum menulis novel. Apabila sudah pandai tulis cerpen, insya Allah boleh menulis novel.
Lihat di sini:http://nurbalqisqahira.blogspot.com/search/label/Nak%20Jadi%20Penulis%20Novel%3F


5. Rakan niaga / pengurus online akademi - Kami buka penyertaan ini kepada mereka yang mahu memulakan bisnes online tapi tiada produk untuk diniagakan. 3 produk utama akademi iaitu kelas online, produk digital ebook dan pakej iklan. Kesemuanya atas talian. Tiada stok yang perlu disimpan, juga tidak memerlukan modal tinggi. Hanya berbekalkan komputer dan talian internet.

6. Kelas urus niaga akaun bisnes kecil WAHM SOHO - bagi mereka yang mahu belajar mengurus akaun bisnes.

Bagaimana kelas ini dijalankan?

Kelas berbentuk toturial ini dijalankan sepenuhnya secara online (atas talian). Peserta akan diberikan ebook rujukan iaitu ebook belajar asas blog. Peserta akan dimasukkan dalam group kelas di facebook. Komunikasi adalah secara one to one (personal coaching) melalui pm di facebook atau group kelas. Nota dan toturial bergambar disediakan di dalam group kelas tersebut.

Jadual kelas adalah fleksibel, ikut masa peserta sendiri bila mahu belajar. Pertanyaan dan soalan boleh dilontarkan terus kepada guru online melalui message di facebook. Peserta hanya perlu rajin menyiapkan tugasan yang diberikan dan rajin bertanya dan berhubung dengan guru jika ada soalan yang ingin diajukan.

Tugasan yang diberikan adalah sepenuhnya terus membantu peserta menyiapkan blog masing-masing. Dengan ini peserta tidak perlu mengambil masa lain lagi untuk menyiapkan semula blog mereka.


Peserta  dan guru online hanya berhubung secara online sahaja. Hanya perlu ada kelengkapan gadget iaitu laptop atau komputer dan talian internet. Malah jika ada telefon canggih juga satu kelebihan kepada protege untuk membuat tugasan terus walau di mana pun mereka berada.

Ini adalah langkah awal, kami sediakan berdasarkan permintaan demi permintaan.

Maklumat lanjut ,KLIK SINI:

Satu lagi bisnes yang mudah dilakukan dimana-mana sahaja ialah menjana pendapatan melalui HANDPHONE/SIMKAD.Syaratnya sangat mudah iaitu hanya perlu menjadi pengguna dan ia sudah melayakkan anda menikmati kelebihan dan menjana pendapatan melalui simkad tersebut.Sesuai untuk semua orang termasuk suri rumah.
P/s: - Trend bekerja dari rumah adalah trend terkini untuk masa hadapan. Jangan biarkan diri anda kepenatan dan terpinga-pinga di kemudian hari melihat bagaimana orang lain boleh hidup bahagia dan bebas walaupun hanya duduk di rumah.

Nur Balqis Qahira
010-7790237
nurbalqisqahira@gmail.com



1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...