Blog Nur Balqis Qahira

✔Lifestyle ✔Part Time Dari Rumah ✔Work at Home Mom ✔Home Office

Jumaat, 31 Januari 2014

Tips Hapuskan ''Writers Block''

Teks:Nur Balqis Qahira
Foto:Google

"Writers Block'' didefinasikan sebagai tiada idea untuk menulis artikel atau entri baru di blog.

Sebelum ini,saya juga mengalami masalah ini.Tidak tahu nak tulis apa di blog.Tiada idea mahu menulis apa di blog.Blog tidak diupdate berbulan-bulan dan dibiarkan begitu sahaja.

Sekarang ni,idea menulis meluncur laju.

Ada 2 teknik untuk menghapuskan "writers block" yang saya aplikasikan ialah:
1.Tulis tajuk entri pada draft dan save(apabila terlintas di fikiran)
         
                  -tulis isi penting.

                  -tulis dengan lengkap bila ada kelapangan.

                   -save atau publish(set tarikh bila nak publish)

 2.Buat sedikit catatan di buku catatan atau "note" pada handphone 
  Kalau saya pergi ke tempat-tempat menarik ,saya akan membawa sebatang pen dan sehelai kertas.Ini memudahkan saya mencatat isi penting atau perkara-perkara yang menarik sepanjang hari tersebut.Kalau tak membawa sehelai kertas,saya akan menaip di ''note'' pada handphone.Kemudian,saya akan tulis tajuk dan isi penting pada draft ,save dahulu.Bila ada kelapangan,saya akan lengkapkan entri tersebut kemudian publish.           

Izinkan kami membantu menyelesaikan masalah anda untuk membina blog bisnes & penulisan melalui 
kelas online.Kelas online ini membantu anda belajar membina blog bisnes & penulisan hanya dari rumah anda sendiri atau dimana-mana sahaja asalkan ada talian internet.Masa belajar adalah fleksibel.Ikut masa kalian sendiri.Kalau kalian tiada produk,kalian juga dialu-alukan untuk menyertai kami di Akademi Bekerja Di Rumah.Kalian boleh menjadi rakan niaga akademi yang mempromosikan produk digital sahaja(atas talian) jika berminat.Kalau sudah ada produk sendiri,lagi bagus.Selain itu,kalian juga akan mendapat jaringan dan perhubungan sahabat-sahabat lain yang juga dari kalangan surirumah, suri bekerjaya. Boleh berkenalan dan bertukar pandangan. Inilah kumpulan sokongan yang perlu untuk wanita yang bekerja di rumah, untk mendapatkan semangat, pendapat, bina kenalan baru dan sebagainya.
Untuk maklumat lanjut,klik sini:KELAS ONLINE ASAS BLOG

Nur Balqis Qahira
010-7790237
Emel:nurbalqisqahira@gmail.com
Facebook : (https://www.facebook.com/qisevadaniaqistina.daprincess)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...