Blog Nur Balqis Qahira

✔Lifestyle ✔Part Time Dari Rumah ✔Work at Home Mom ✔Home Office

Sabtu, 30 November 2013

Siapakah Penjaga Semangat Kita?

Teks : Nur balqis Qahira


1 Disember 2013,Wah,nampaknya kita berada di penghujung tahun 2013.Masa berlalu dengan cepat tanpa disedari dan tidak menungggu kita.Bagaimana dengan azam tahun 2013?Sudah tercapai atau masih tersangkut?Walaubagaimanapun,semangat harus kuat,kental dan tidak cepat berputus asa untuk mencapai matlamat dan impian.Kita bakal menempuhi tahun 2014 jika umur kita panjang. Ingatkah lagi pada akhir tahun 2012? Kita ingin menempuhi 2013 dengan semangat yang baru bagi memperbaiki diri dan meningkatkan taraf kehidupan kita. Namun, kebanyakan daripada kita tidak menggunakan masa dengan betul dan juga mempersiakan peluang yang ada. Biarlah masa yang lepas terus berlalu, kini kita merancang untuk 2014 pula. Jangan kita kecewa, berputus asa dan patah semangat.

     Siapakah yang sering memberikan semangat kepada kita?Siapakah yang bertanggungjawab menjaga semangat kita?Semuanya bergantung pada diri sendiri untuk sentiasa bersemangat walau menghadapi dugaan yang amat mencabar  mental.


   Ada 30 hari lagi untuk kita berada dalam tahun 2013 ini.Bulan Disember yang super sibuk.Bulan terakhir penutupan segala akaun,penyata dan rekod-rekod yang berkaitan bagi sesebuah syarikat berskala besar dan kecil.Begitu juga bisnes skala kecil yang diusahakan dari rumah dan 100% secara "online".

   Bagi pemilik SOHO dan WAHM(work at home mom) yang mengusahakan bisnes skala kecil dari rumah,semuanya dilakukan sendiri.Kerja-kerja perakaunan,pengkeranian,pegawai pemasaran dan juga sebagai majikan dilakukan sendiri.Semangat perlu kental,mental perlu kuat.Lebih-lebih lagi bagi surirumah yang bekerja dari rumah sambil menguruskan rumah tangga dan anak-anak yang masih kecil.

  Perlu ada persiapan ilmu dan mental yang kuat.Mahu tahu cabaran dan motivasi bekerja dari rumah?Baca di sini : http://storebuku2u.blogspot.com/2013/11/ebook-super-wahm-super-mom-urus-masa.html

   Bagi yang masih tercari-cari peluang bekerja dari rumah khususnya suri rumah ,anda wajib dapatkan ebook 101 idea Home-Based Bisnes.Antara yang terkandung dalam ebook ini ialah 101 idea bisnes dari rumah,strategi pemasaran secara offline dan online,khidmat pelanggan online,strategi pemasaran gaya Rasulullah,rahsia bisnes Siti Khadijah dan pengalaman usahawan berjaya.Sila klik sini : http://storebuku2u.blogspot.com/2013/10/101-idea-home-based-bisnes.html

   Ada yang merancang mahu mengusahakan butik secara online dan offline(kedai)?Rujuk panduan lengkap di sini : http://storebuku2u.blogspot.com/2013/10/ebook-panduan-mula-bisnes-butik.html

   Bagi yang mahu belajar membina blog dan fanpage serta mahu memulakan bisnes atau kerjaya dari rumah,anda dialu-alukan menyertai kami di Akademi Bekerja Dari Rumah.Kami berkomunikasi dan bergabung 100% online.Lebih 250 blog telah menyertai kami.Kelas online membina blog ini sangat santai,fleksibel(tidak terikat),belajar padabila-bila masa ikut kelapangan sendiri dan yang paling seronok ialah belajar di tempat sendiri.Tidak perlu bersusah-payah menempuh kesesakan jalan raya dan menghantar anak ke taska untuk menghadiri kelas ini.
Maklumat lanjut,sila rujuk di sini : http://nurbalqisqahira.blogspot.com/p/kursus-online.html

Sekian,semoga kita sama-sama sukses dalam mencapai matlamat dan impian.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...