Blog Nur Balqis Qahira

✔Lifestyle ✔Part Time Dari Rumah ✔Work at Home Mom ✔Home Office

Ahad, 1 Disember 2013

Demi Masa

Teks : Nur Balqis Qahira



Masa berlalu dengan pantas sekali.Sedar tak sedar kita sudah menghampiri tahun 2014.Sudah ada perancangan untuk tahun 2014?

Bagi wanita bekerjaya yang mahu merancang untuk bekerja dari rumah,silakan baca nashkah ini  Panduan Jana Wang Dari Rumah Untuk Wanita:
http://www.klikjer.com/members/idevaffiliate.php?id=6445_24_1_97

   Hargai dan manfaatkan masa yang ada untuk melakukan perkara yang berfaedah.Jgn banyak merungut. Kita berhak memilih yang terbaik untuk diri kita. Jika kita sendiri tidak selesa dan tidak berpuas hati dengan keadaan kita sekarang maka kena cepat-cepat ambil tindakan perubahan.Lagi banyak kita merungut, lagi lama kita terkandas.Campak selimut. Jom bertindak. Gerak pantas jika mahu berjaya. Jangan selalu berasa selesa dengan zon sekarang.

  Kita selalu dengar peribahasa ini "Masa Itu Emas''.Tetapi masa lebih berharga dari emas.Masa yang hilang tak dapat balik dah.Tak dapat diundurkan lagi.Masa masa itu juga ibadah.Masa itu juga kasih sayang.Masa itu juga wang.Masa itu juga segala-galanya.Dan ia tidak pernah boleh dipatah balik.Hanya  mampu mengingat kembali kenangan yang bersemadi dalam ingatan.Manfaatkanlah masa yang kita ada sebaiknya.Sehingga saya rasa saya tak cukup masa.Bila-bila masa saja kita boleh dijemput semula oleh Pencipta kita iaitu Allah swt.

Bersambung..Saya nak masak sekejap.
....................................................................................................
  Mungkin anda sedang tercari-cari idea bisnes yang boleh dilakukan hanya dari rumah tidak kira anda seorang suri rumah,pelajar,pekerja atau sesiapa sahaja.Dalam perniagaan,strategi pemasaran sangat penting.Ebook 101 Idea Home-Based bisnes sangat sesuai bagi anda yang sedang tercari-cari peluang bisnes dari rumah.Rujuk di sini untuk maklumat lanjut : http://storebuku2u.blogspot.com/2013/10/101-idea-home-based-bisnes.html

  Ilmu tidak datang sendiri. Ilmu datang kepada siapa yang mencari. Jadi kepada siapa yang dapat ilmu, aplikasikan dalam kehidupan harian dan hidup kita akan berubah. Cari peluang untuk cari ilmu. Bagi peluang untuk diri sendiri cari ilmu yang kita tidak ada.Jangan sia-siakan masa yang kita ada sekarang.

   Bagi yang sedang berjinak-jinak dengan bisnes butik secara online atau offline,boleh rujuk maklumat lengkap di sini : http://storebuku2u.blogspot.com/2013/10/ebook-panduan-mula-bisnes-butik.html

Pendaftaran kelas membina blog secara online juga masih berlangsung.Terbuka kepada sesiapa sahaja.Lelaki dan perempuan.Masa belajar ikut kelapangan sendiri dan belajar di tempat sendiri.
Sila klik sini untuk maklumat lanjut : http://nurbalqisqahira.blogspot.com/p/kursus-online.html

Hargai dan Manfaatkan Masa Dengan Sebaik-baiknya.
    
Kunci magnet kejayaan adalah sentiasa memperbaiki diri dari segi fikiran, emosi, kata-kata dan tindakan! Sentiasa belajar! (Dr Azizan Osman)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...