Nak Gaji Setiap21 hb?

Lokasi :Dimana-mana sahaja(online/offline)

Masa Bekerja : Fleksibel(bila-bila masa)

Part time/Full time

Syarat-syarat:

1.Warganegara Malaysia

2.Berumur 12 tahun dan ke atas

3.Ada Handphone

4.Ada Akaun Bank

Jika anda melepasi syarat di atas,"Tahniah" anda layak.

Nak GAJI 21HB DARI RUMAH?SILA MASUKKAN NAMA & EMAIL ANDA UTK SAYA MEMBERIKAN MAKLUMAT LENGKAP!

Nama

No.Telefon

Emel

Monday, 3 February 2014

Satu Keajaiban

Teks:Nur Balqis Qahira
Foto:Google
Catatan Pengalaman.


Assalamualaikum.Bersua kembali kita di hadapan laptop/gadget anda.Entri kali ini,saya ingin berkongsi satu pengalaman yang sayaanggap satu keajaiban.Dalam entri Hebatnya Sedekah,saya mahu kongsikan satu pengalaman yang saya sendiri tak percaya dan sehingga sekarang saya masih terfikir mengenainya.

Kenapa saya katakan ia suatu keajaiban?Teruskan membaca coretan pengalaman saya pada tahun 2011 di Sungai Petani,Kedah.

Peristiwa ni berlaku semasa saya masih bekerja dan waktu tu tengah mengandung sebulan.

Dalam perjalanan pergi tempat kerja dengan menaiki motosikal,hujan turun dengan lebat.Saya basah lencun dan mengambil keputusan untuk singgah di sebuah stesen minyak Petronas.Saya tunggu hingga hujan reda selama sejam.Masa tu,suami dah pergi kerja seawal pukul 6.30 pagi(Kem Lapangan Terbang).Saya pula masuk kerja pukul 9 pagi.Masuk shift pagi.

Dah basah lencun,saya terpaksa berpatah balik ke rumah untuk menukar pakaian.Masa tu dah lambat setengah jam.Selepas tukar pakaian,saya pun pergi ke tempat kerja semula.

Hal yang sama berlaku lagi.Hujan turun lagi dengan lebat semasa saya dalam perjalanan.Saya pun singgah lagi kat stesen minyak Petronas.

Saya call kawan sekerja yang saya terpaksa masuk shift petang sebab dah lewat sangat.

Saya mengambil keputusan untuk terus balik ke rumah meredah hujan lebat dan jalan licin.Mulut terkumat-kamit menyebut "Allahu Akhbar'' sepanjang perjalanan balik ke rumah.Sampai di rumah,kunci motosikal tiada di tempat asal.Saya ingatkan kunci motosikal tersebut tercicir di jalan raya.Saya pun berpatah balik untuk mencari kunci tersebut.

Dah cari dan perhati betul-betul di jalan raya,namun tiada.Akhirnya saya biarkan sahaja.Semasa membuka helmet,rupa-rupanya kunci motosikal tersebut berada di atas helmet(di antara celah cermin helmet).Nasib baik,kunci tersebut tak tercicir.

Apa yang membuatkan saya terfikir sampai sekarang ialah bagaimana kunci tersebut boleh berada di atas helmet dan tersangkut pada celah cermin helmet.

Takkan saya letak kunci tersebut kat atas helmet semasa tengah laju menunggang motosikal dalam hujan,kan?

Inilah satu peristiwa yang pelik dan membuatkan saya tertanya-tanya sampai sekarang.


No comments:

Post a Comment

NAK INCOME SETIAP 21HB?

Sila masukkan maklumat diri anda untuk membolehkan saya menghantar maklumat lengkap tentang BISNES PREPAID TONEEXCEL ini.
Nama
Email
No.Telefon

Click here to create your own form.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...