Blog Nur Balqis Qahira

✔Lifestyle ✔Part Time Dari Rumah ✔Work at Home Mom ✔Home Office

Rabu, 29 Januari 2014

Hebatnya Sedekah

Teks:Nur Balqis Qahira

Assalamualaikum.Salam hormat daripada saya.Entri kali ini berkenaan satu kisah nyata yg berlaku dalam hidup saya pada hujung tahun lepas.Mungkin ia adalah satu perkara biasa bagi orang lain.Dan mungkin juga ia satu kebetulan.



Selepas selesai membuat penghantarandaripada  tempahan pelanggan(buku),saya dan keluarga singgah di sebuah pasar tani untuk membeli barangan dapur.

Dalam sibuk menyimpan barangan dapur yang dibeli,tiba-tiba seorang remaja lelaki muncul di hadapan saya dan menghulurkan sebuah bekas.Saya tidak sedar dari mana dia datang dan terus menerpa ke arah saya.Dia menyatakan bahawa dia meminta derma untuk kebajikan anak-anak yatim.

Pada masa itu,saya hanya ada baki wang syiling 70 sen sahaja di tangan saya.Lantas,tanpa membuang masa saya menghulurkan wang syiling tersebut kepadanya.

Selepas itu,saya terfikir mungkinkah remaja itu menipu?Takpelah,kalau dia menipu atau tidak.Itu terpulang kepadanya.(Oh,saya berprasangka buruk).Maafkan saya!

Dalam perjalanan pulang,saya mendapat sms dari pelanggan bahawa dia sudah membuat bayaran untuk tempahan produk(untung bersih saya RM60).Selepas itu,seorang lagi pelanggan menghantar sms bahawa dia sudah membuat bayaran untuk tempahan buku(untung saya RM10).Jadi jumlah bersih yang saya dapat pagi itu RM70.Ini bukan cerita tentang untung.Tetapi,saya terfikir,saya derma 70 sen sahaja kepada remaja tersebut.Lepas tu Allah swt gantikan dengan 100 kali ganda.Sesungguhnya,DIA mahu menguji saya.

Subhanaallah,hebatnya kuasa sedekah.Allah swt gantikan 100 kali ganda daripada nilai yang saya dermakan untuk remaja tersebut.Mungkin ini satu perkara biasa bagi anda yang sedang membaca coretan saya tetapi ia adalah satu perkara yang agak luar biasa bagi saya.Yalah,ganjarannya 100 kali ganda.

Saya juga ada satu kisah yang boleh dianggap ''pelik'' tetapi benar yang membuatkan saya terfikir sampai sekarang.Yang saya sendiri pun tak percaya dan masih tercari-cari bagaimana ia boleh berlaku.Nanti saya kongsikan ya.Baca DI SINI

RAHSIA MEMPEROLEHI REZEKI MELIMPAH RUAH & DIBERKATI.SILA KLIK PADA GAMBAR DI BAWAH!







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...