Blog Nur Balqis Qahira

✔Lifestyle ✔Part Time Dari Rumah ✔Work at Home Mom ✔Home Office

Sabtu, 15 Mac 2014

Potensi Blog Dalam Pemasaran Online

Teks:Nur Balqis Qahira
Foto:Koleksi Peribadi

Salam Ceria Dan Hai,
Tajuk entri kali ini ialah "Potensi Blog Dalam Pemasaran Online".Rasanya semua dah tahu apa itu blog,kan?Mungkin juga yang belum tahu apa itu blog.Secara ringkasnya,apa yang sedang kalian baca ini ialah sebuah blog.

Blog sangat berpotensi dan efektif dalam pemasaran online selain facebook.Masyarakat zaman teknologi maklumat yang sangat canggih ini gemar mencari penyelesaian masalah melalui internet.Mereka mahu menyelesaikan sesuatu masalah dengan segera dan mudah melalui hujung jari sahaja(internet).Blog lebih mudah dipaparkan oleh enjin pencari.Pengguna internet juga lebih suka mencari info melalui blog berbanding facebook.Pengguna internet juga mahu mendapatkan sesuatu yang boleh menyelesaikan masalah mereka dengan mudah tanpa perlu melalui proses yang rumit.

Baca lagi KENAPA PERLU MEMBINA BLOG di SINI.

Saya sertakan beberapa testimoni pelanggan yang membuat tempahan melalui blog.Lihat,baca dan nilaikan sendiri potensi blog dalam pemasaran online.




















Bukti sudah jelas menunjukkan betapa besarnya potensi blog dalam pemasaran tidak kira sama ada anda menjalankan perniagaan secara atas talian(online) atau offline(fizikal).Sangat rugi jika anda tidak mahu memanfaatkan blog sebagai medium pemasaran untuk perniagaan anda atau sebagai medium percuma untuk menyerlahkan potensi diri dan kepakaran anda walaupun hanya dari rumah sahaja.Tambahan pula,blog adalah percuma sahaja.

Baca lagi KENAPA PERLU MEMBINA BLOG di SINI.

Anda ada laptop/gadget dan internet?Manfaatkannya untuk membina blog dan mengembangkan potensi dan kepakaran anda.

Sertai kami di Akademi Bekerja Di rumah ini untuk mempelajari asas membina blog penulisan,bisnes,penulisan kreatif,mudah.my,perakaunan dan rakan niaga akademi. Terbuka kepada semua yang mahu mempunyai blog dan menjana pendapatan. Sertai kami, pendaftaran sedang berlangsung.

KELAS-KELAS ONLINE seperti berikut  masih dibuka!

1. Kelas online asas bina blog penulisan - belajar menulis cara santai tapi masih mengekalkan bahasa melayu formal. Salah satu cara menarik minat pembaca suka baca dan bertandang. Bina tapak awal memperkenalkan diri pada pembaca/bakal pelanggan. Teknik tulisan yang mempengaruhi pembaca datang dan datang lagi. Bergabung dengan lebih ramai blogger di akademi kami, kini sudah menghampiri 400 blog untuk membantu aliran trafik ke blog. Belajar mengetahui teknik yang betul, apa yang kita suka tulis dan cara konsisten untuk terus aktif menulis di blog. Bagi yang sudah ada blog, tapi masih tiada idea menulis juga dialu-alukan untuk sertai kelas ini.

2. Kelas online asas blog fanpage mula bisnes - bagi yang mahu mulakan bisnes online tapi tidak tahu cara. Mahu mula berbisnes tapi masih tiada produk. Belajar urusniaga mudah dengan mnggunakan medium percuma blog, fnpage, fb. Belajar menjana pendapatan awal bermula  RM10, tingkatkan lagi RM20, RM50, RM100 dan seterusnya (tertakluk kepada kerajinan dan konsisten masing-masing). Kelas yang sangat sesuai untuk suri bekerjaya yang sangat sibuk, suri rumah sepenuh masa dan bagi mereka yang mahu buat secara sambilan atau sepenuh masa. Belajar membuat blog kedai online, belajar menulis konsisten, buat borang tempahan, jenis-jenis entri blog, buat fan page, belajar buat pautan antara blog untuk aliran trafik.

3. Kelas beriklan di mudah.my - mudah.my merupakan medium promosi online secara percuma. Belajar teknik beriklan dengan betul di situ.

4. Kelas penulisan kreatif - bagi yang bercita-cita menulis cerpen. Belajar menulis cerpen dahulu sebelum menulis novel. Apabila sudah pandai tulis cerpen, insya Allah boleh menulis novel.Tenaga pengajar adalah seorang penulis novel berpengalaman

5. Rakan niaga / pengurus online akademi - Kami buka penyertaan ini kepada mereka yang mahu memulakan bisnes online tapi tiada produk untuk diniagakan. 3 produk utama akademi iaitu kelas online, produk digital ebook dan pakej iklan. Kesemuanya atas talian. Tiada stok yang perlu disimpan, juga tidak memerlukan modal tinggi. Hanya berbekalkan komputer dan talian internet.



6. Kelas urus niaga akaun bisnes kecil WAHM SOHO - bagi mereka yang mahu belajar mengurus akaun bisnes.

Maklumat lengkap,sila klik KELAS ONLINE



.....''Peluang yang BESAR itu datang secara tiba-tiba..datang tidak menentu masa..datang disaat kita Kesempitan dan Kesusahan..
Nilailah Peluang itu dengan cara bijaksana.Rebutlah PELUANG yang BESAR itu ,kerana PELUANG yang BESAR itu boleh berlalu dengan tiba-tiba.
Jangan jadikan seribu ALASAN untuk tidak merebut PELUANG yang BESAR itu!'...
-Prof.Dr Hamka-

Ayuh,Mari mengejar kejayaan dengan memulakan langkah pertama.



Kunci magnet kejayaan adalah sentiasa memperbaiki diri dari segi fikiran, emosi, kata-kata dan tindakan! Sentiasa belajar! (Dr Azizan Osman)

Salam Ceria,
Nur Balqis Qahira
010-7790237
Emel:nurbalqisqahira@gmail.com
Facebook:Nur Balqis Qahira

Apa itu STOKIN AJAIB?Klik SINI

RAHSIA GIGI PUTIH BERSERI,klik SINI


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...