Blog Nur Balqis Qahira

✔Lifestyle ✔Part Time Dari Rumah ✔Work at Home Mom ✔Home Office

Khamis, 3 April 2014

Sedang Merancang Mahu Bekerja Di Rumah?



Teks : Nur Balqis Qahira
Foto : Google

Peranan wanita bergelar ibu dalam institusi kekeluargaan di rumah sangat penting.Kehadiran seorang ibu di rumah amat diperlukan oleh anak-anak terutama anak-anak yang masih kecil.Kasih sayang seorang ibu tidak sama dengan kasih sayang orang lain terhadap anak kecil.Seringkali kita mendengar pelbagai kes penderaan mental dan fizikal terhadap kanak-kanak.Pengalaman didera boleh menjadikan kanak-kanak tersebut trauma,suka menyendiri dan kurang keyakinan diri sepanjang proses membesar.


Seorang isteri dan ibu perlu melengkapkan diri dengan ilmu agama,ilmu rumah tangga,ilmu teknologi maklumat(IT) untuk memastikan institusi kekeluargaan terjamin.

Seiring dengan kemajuan teknologi maklumat,wanita bergelar ibu perlu mengambil peluang untuk kembali berada di rumah dan menjana pendapatan dari rumah.

    Matlamatnya ialah mahu menjaga anak-anak sendiri di samping mampu menjana pendapatan yang lumayan.Sudah ramai wanita bergelar ibu yang sukses bekerja di rumah(work at home mom).Antaranya ialah Puan Masayu Ahmad,Puan Khairunnisa Hamzahara dan ramai lagi.

    Pejabat di rumah atau dikenali sebagai small office home office (SOHO), sudah menjadi pilihan untuk menikmati keseimbangan gaya hidup, bekerja dan matlamat untuk keluarga. Pemilik SOHO, dikategorikan sebagai bekerja seperti penterjemah, penulis, dan pereka bentuk web.

     Kategori ke dua ialah mengusahakan bisnes dari rumah, iaitu menawarkan produk dan perkhidmatan yang memasarkan melalui laman web jualan,facebook dan laman sosial yang lain di internet. Pengusaha SOHO boleh diusahakan secara sambilan juga secara sepenuh masa bagi mereka yang benar-benar serius.Bisnes dari rumah juga boleh bermula tanpa modal dan tanpa produk sendiri serta tanpa perlu pergi ke pejabat pos.Bagaimana caranya?Caranya ialah menjadi agen untuk mempromosikan produk orang lain.Biasanya,komisen yang diberikan sekitar 20% sehingga 50%.Agen atau reseller hanya mempromosikan produk tanpa perlu mengepos tempahan dan mengurus stok.

    Ia juga rendah risiko, kos yang rendah, permulaan yang mudah bagi pemula bisnes yang baru.Pemilik SOHO perlu mempunyai pengurusan masa yang lebih baik, pengurusan operasi yang lebih tersusun. 


    Bekerja di rumah sambil menjaga anak-anak juga memerlukan kekuatan mental dan fizikal kerana bekerja di rumah tidak seperti bekerja di pejabat.Hal ini kerana,berada di rumah semestinya ibu dikelilingi oleh anak-anak kecil yang amat memerlukan perhatian sepenuh masa.

    Pentingnya ilmu dalam menangani emosi dan mental untuk memastikan kejayaan bekerja di rumah.Baca perkongsian pengalaman sebenar ibu-ibu yang telah sukses bekerja di rumah yang terkandung di dalam ebook ini.


Isi Kandungan

Bab 1: Apa itu wahm, sahm, soho

Bab 2; Mengambil keputusan bekerja dari rumah
2.1 Sudah tidak ada hati bekerja
2.2 Persediaan asas
2.3 Langkah bijak Aida Fadzlin sebelum berhenti kerja2.4 Puan M berkongsi dilema

Bab 3:  Kisah Inspirasi Wahm Soho
3.1 Norhanita Bahrom. Gobok Boutique
3.2 Fauziah Ahmad
3.3 Farah Hafizah
3.4 Norazizah Ruslan-Business & health advisor
3.5 Lyna Noh - Malaysian Mums Biz Network
3.6  Faziatun Nisa Chocville Online Choc Boutique
3.7 Durra Mohamed Jamri
 3.8 Hani Arziana-SoHoIBU
 3.9 Noor Hidawati
 3.10 Harlinda Halim-Malaysian Work-At-Home-Mom Community
 3.11 Nadzura Sabry

Bab 4: Cabaran bekerja dari rumah dan solusi
4.1 Bekerja di rumah tanpa pembantu
4.2 Urus stres dengan super gembira
4.4 Cabaran bekerja dengan anak kecil
4.5 Norhafizah Madzlan-cabaran mengurus enam anak
4.4 Zaila, berkorban kerjaya demi keluarga
4.6 Norain Kanafi

Bab 5: Tips sukses urus masa
5.1 Pengurusan masa untuk wanita
5.2  Ibu super sibuk, tips terapi diri
5.3 Urus masa keluarga 5.3 Sibuk yang fleksibel

Bab 6 : Tips urus tenaga super mama
6.1 Tenangkan diri, jangan stress, stres!
6.2 Fokus kepada matlamat
6.3 Rawat dan rehat

Bab 7:  Tips urus rumah tangga
7.1 Mengawal semangat yang teruk
7.2 Perlukah pembantu rumah?
7.2 Cari kelainan untuk segarkan urusan rumahtangga
7.3 Kelaziman surirumah yang menyeronokkan

Bab 8: Tips motivasi surirumah terhebat
8.1 Setiap orang ada satu kisah
8.2 Bekerja dengan jiwa
8.3 Mengekalkan momentum motivasi
8.4 Kisah teladan sepanjang zaman

Ebook Super Wahm Super Mom

RM25 sahaja

Sila klik butang tempahan untuk PENGHANTARAN SEGERA!


___________________________________




Ebook 101 Idea Home-Based Bisnes
RM50 sahaja

11 Sebab kenapa anda perlu miliki ebook ini.

Bab 1: 101 Idea Home-Based Bisnes
Bab 2: Mula Bisnes Tanpa Modal
Bab 3: Rancang, Sasar Matlamat
Bab 4: Strategi Pemasaran Online
Bab 5: Strategi Pemasaran Offline
Bab 6: Operasi Dari Rumah
Bab 7: Khidmat pelanggan Online
Bab 8: Produk Digital vs Produk Fizikal
Bab 9: Strategi Pemasaran Gaya Rasulullah
Bab 10: Rahsia Bisnes Siti Khadijah
Bab 11: Pengalaman Usahawan Sukses


Ebook 101 Idea Home-Based Bisnes

RM50 sahaja

Sila klik butang tempahan di bawah untuk PENGHANTARAN SEGERA:





Senarai ebook yang boleh dijadikan rujukan untuk membantu wanita menjana pendapatan dari rumah.

1.101 Idea Home-Based Bisnes
2.Panduan Mula Bisnes Butik Online/Offline
3.Super Wahm,Super Mom
4.Ebook Asas Blog
5.Janawang Di Rumah

Bagi wanita yang sedia ada menjadi suri rumah,jom kita sama-sama menjadi wanita yang bekerja di rumah.

Sertai kami di Akademi Bekerja Di rumah ini untuk mempelajari asas membina blog penulisan,bisnes,penulisan kreatif,mudah.my,perakaunan dan rakan niaga akademi. Terbuka kepada semua yang mahu mempunyai blog dan menjana pendapatan. Sertai kami, pendaftaran sedang berlangsung.



KELAS-KELAS ONLINE seperti berikut  masih dibuka!

1. Kelas online asas bina blog penulisan - belajar menulis cara santai tapi masih mengekalkan bahasa melayu formal. Salah satu cara menarik minat pembaca suka baca dan bertandang. Bina tapak awal memperkenalkan diri pada pembaca/bakal pelanggan. Teknik tulisan yang mempengaruhi pembaca datang dan datang lagi. Bergabung dengan lebih ramai blogger di akademi kami, kini sudah menghampiri 500 blog untuk membantu aliran trafik ke blog. Belajar mengetahui teknik yang betul, apa yang kita suka tulis dan cara konsisten untuk terus aktif menulis di blog. Bagi yang sudah ada blog, tapi masih tiada idea menulis juga dialu-alukan untuk sertai kelas ini.

2. Kelas online asas blog fanpage mula bisnes - bagi yang mahu mulakan bisnes online tapi tidak tahu cara. Mahu mula berbisnes tapi masih tiada produk. Belajar urusniaga mudah dengan mnggunakan medium percuma blog, fnpage, fb. Belajar menjana pendapatan awal bermula  RM10, tingkatkan lagi RM20, RM50, RM100 dan seterusnya (tertakluk kepada kerajinan dan konsisten masing-masing). Kelas yang sangat sesuai untuk suri bekerjaya yang sangat sibuk, suri rumah sepenuh masa dan bagi mereka yang mahu buat secara sambilan atau sepenuh masa. Belajar membuat blog kedai online, belajar menulis konsisten, buat borang tempahan, jenis-jenis entri blog, buat fan page, belajar buat pautan antara blog untuk aliran trafik.

3. Kelas beriklan di mudah.my - mudah.my merupakan medium promosi online secara percuma. Belajar teknik beriklan dengan betul di situ.

4. Kelas penulisan kreatif - bagi yang bercita-cita menulis cerpen. Belajar menulis cerpen dahulu sebelum menulis novel. Apabila sudah pandai tulis cerpen, insya Allah boleh menulis novel.Tenaga pengajar adalah seorang penulis novel berpengalaman

5. Rakan niaga / pengurus online akademi - Kami buka penyertaan ini kepada mereka yang mahu memulakan bisnes online tapi tiada produk untuk diniagakan. 3 produk utama akademi iaitu kelas online, produk digital ebook dan pakej iklan. Kesemuanya atas talian. Tiada stok yang perlu disimpan, juga tidak memerlukan modal tinggi. Hanya berbekalkan komputer dan talian internet.

6. Kelas urus niaga akaun bisnes kecil WAHM SOHO - bagi mereka yang mahu belajar mengurus akaun bisnes.

Maklumat lanjut mengenai kelas online ini,sila KLIK SINI

Rahsia Jutawan Internet(Irfan Khairi),klik SINI


Tahukah anda dengan menjadi pengguna yang bijak,anda mampu menjana pendapatan tanpa had hanya melalui sekeping simkad?Jadikan handphone sebagai aset untuk menjana pendapatan,bukan sebagai tanggungan.Dapatkan maklumat percuma di sini : BAGAIMANA MENJADIKAN HANDPHONE SEBAGAI SUMBER PENDAPATAN KEDUA 

Gigi Kuning?Nak Senyum Tapi Malu?Klik sini:CARA PUTIHKAN GIGI



Ebook Panduan Menjana Wang Dari Rumah Untuk Wanita

RM20 sahaja


 P/s: - Trend bekerja dari rumah adalah trend terkini untuk masa hadapan. Jangan biarkan diri anda kepenatan dan terpinga-pinga di kemudian hari melihat bagaimana orang lain boleh hidup bahagia dan bebas walaupun hanya duduk di rumah.

Info Berkaitan : Rahsia Kerja Dari Rumah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...