Blog Nur Balqis Qahira

✔Lifestyle ✔Part Time Dari Rumah ✔Work at Home Mom ✔Home Office

Rabu, 25 Disember 2013

Bisnes Sambil Jalan-jalan

Teks : Nur Balqis Qahira
Foto:Koleksi Peribadi

Assalamualaikum..

Entri hari ni, saya nak berkongsi tentang PD Ostrich.Sambil bersiar-siar ,bisnes dan kelas online tetap beroperasi seperti biasa.Hanya beroperasi menggunakan internet dan gadget/smartphone sepenuhnya.Di hujung jari sahaja.Ok,balik kepada PD Ostrich.Lokasi PD Ostrich ni terletak di Port Dickson,Negeri Sembilan.Berdekatan dengan Politeknik Port Dickson.Tak sampai 10 minit dari kediaman saya.PD Ostrich ni boleh dikatakan sebagai zoo mini dan masih agak baru.Tiket bernilai RM13 dikenakan untuk setiap seorang yang datang ke sini.



Ostrich(burung unta)

Nama pun PD Ostrich,mestilah terbayang-bayang burung unta kan? Burung unta adalah burung terbesar di dunia.Burung ini boleh membesar sehingga 200kg iaitu lebih kurang seberat 100 ekor ayam dewasa.Bulu burung unta jantan berwarna hitam manakala yang betina pula berwarna kelabu.Di kawasan Tropika,burung ini mengalami satu musim "gugur bulu" iaitu bulu yang lama digantikan dengan bulu baru.

Anak burung unta

Berat anak burung unta yang baru menetas ialah seberat 2kg sebesar ayam dewasa.Burung unta membiak pada usia 16 bulan.

Ayam api-api

Ini adalah Ayam Api-api.Ini pertama kali saya melihat ayam ni.Hehe..Bulu ayam api-api ni agak cantik dan rapi berbanding bulu ayam biasa.

Iguana

Yang ni pula ialah iguana.Pihak PD Ostrich memberikan nama iguana ini sebagai John Brader.Wow,macam nama Mat Saleh pulak kan?Ia seakan-akan biawak cuma warnanya agak perang.

Replika Dinosaur


Besarnya!!Replika Dinosaur ni kalau tengok dari jauh ia seakan-akan ''real''.Cuba bayangkan kalau dinosaur masih wujud pada zaman sekarang!

Sebenarnya banyak lagi binatang yang korang dah biasa tengok ada di PD Ostrich ni.Antaranya ialah kuda,unta,arnab,kambing pun ada(haha,siapa tak pernah tengok kambing?),keldai dan lain-lain.Kalau datang bercuti ke Port Dickson,singgah-singgah la  kat PD Ostrich ni ya.
...............................................................................................................................................

Bagi yang mahu belajar membina blog tetapi menghadapi kekangan masa,belajar di kelas online kami adalah penyelesaiannya.Belajar ikut masa sendiri,tiada waktu khas yang ditetapkan dan belajar di tempat sendiri.Hanya di hujung jari.Kelas yang ditawarkan ialah kelas asas blog penulisan,kelas asas blog bisnes dan juga kelas penulisan kreatif(cerpen/novel).Sudah semestinya anda tahu blog adalah medium pemasaran yang efektif selain facebook.
Maklumat lanjut,klik sini ya>>http://nurbalqisqahira.blogspot.com/p/kursus-online.html

Kami juga ada servis bina blog.Ada sesiapa nak upah saya buat blog?
Maklumat lanjut,klik sini>>http://nurbalqisqahira.blogspot.com/2013/09/servis-bina-laman-blog.html

Bagi yang tercari-cari peluang menambahkan pendapatan dengan menjadi Rakan Niaga Akademi,sila klik>>http://nurbalqisqahira.blogspot.com/p/rakan-niaga-akademi.html

Bagi yang ingin mendapatkan Tiket Penerbangan AirAsia Secara Percuma,sila klik pautan di bawah.

Promosi Ebook Pakej Bekerja Dari Rumah>>http://storebuku2u.blogspot.com/





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...